tisdag 23 september 2008

hemskt..

Ja ni har säkert hört om det som hände i dag i Kauhajoki. Helt jätte hemskt.

Men vad kan man göra så att det inte ska hända en gång till i finland ? .
- skolan tycker jag att man ska kunna känna sig tygg, inte att gå och oroa sig över att tänk om det kommer inn någon idiot och skjuter hejvilt på skolan .

Hur kan man hindra detta?
- ska man måsta gå igenon en metalldetektor, just när man kommer inn till skolan?
- ska man måsta göra en regel att bara jusst dem som går och är innskrivda i denna skolan kunna komma in och ut ? .

Hur kan man stoppa detta ?!
jag tycker personligen att det är helt jätte hemskt att något sånt ska / kan hända i en skola.
Jag menar i en skola ska man kunna känna sig trygg! .

Men vad är det som gör att jusst sådant här händer?
- är det mobbning?, eller att det har snurrat till rejält i skallen ? .

Hade jag varit akutpersonalen på sjukhuset och han hade kommit inn så tror jag faktiskt inte att jag skulle hjälpt honom, jag menar har har dödat 9 pers!
Förstört en massa liv! Alla runt om drabbas ju . HUJ ! Det är så hemskt det som har hänt i dag .

/ nathalie

1 kommentar:

Anonym sa...

jag förstår hur du tänker, men tänk dig själv det är på ett sätt bra att dom räddar hans liv för sen får han lida i fängelset, annars så dör han ju bara och då får han ju aldrig ångra eller lida och tänka över det han gjort!